MŚP w świecie e-commerce lokomotywa rozwoju, czy bomba z opóźnionym zapłonem?

Nie ma wątpliwości, że Polacy i Europejczycy pokochali zakupy w internecie. Tę formę nabywania produktów i usług wybiera już ponad 60 dorosłych mieszkańców UE Sprzyja temu powszechny dostęp do sieci i mobilnych urządzeń np smartfonów, przy jednoczesnej wymianie pokoleniowej na korzyść osób, dla których obecność w internecie jest czymś zupełnie naturalnym. Jednocześnie, jak pokazują dane GUS, zaledwie kilkanaście procent polskich przedsiębiorców sektora MŚP wykorzystuje internet do handlu. Co zatem powoduje, że większość firm nie jest jeszcze obecna w systemie handlu on line? Jakie są bariery wejścia do e-commerce? Czy firmy nastawione na sprzedaż tradycyjną są w stanie poradzić sobie 
na konkurencyjnym rynku? Kto i dlaczego powinien wsiąść do pociągu relacji „handel tradycyjny” –„e commerce”?